• Soft respektive Strong läget på Cresent.

    Av:
    Elvin
    Har en cresent ca 5 år gammal. På displayen blinkar texten SOF i två sekunder när man startar cykeln. Det betyder mjuk start vilket innebär att hjälpmotorn kopplas in när man trampat ca 10 varv. Slutar man trampa får man göra om proceduren för att få motorkraft. Jag har ända sen jag köpte cykeln haft texten STR blinkande när jag satt igång displayen. Det innebär motorkraft direkt när man börjar trampa. Min fråga är hur man växlar tillbaka till Strong. Jag har försökt med instruktionen i boken men det funkar inte. Nu är jag desperat i och med att cykel i princip är helt obrukbar som elcykel. Hoppas det finns någon som kan hjälpa mig. Detta hände senast jag var ute och cyklade i samband med att jag hade ett äpple i handen som touchade knapparna på displayen.
  • Re: Soft respektive Strong läget på Cresent.

    Av:
    Elvin
    Jag kontaktade en erkänt duktig cykelverkstad och den killen visste hur man gör. Starta med power on. Låt uppstartsekvensen bli klar. Dubbelklicka på startknappen (power on). En text dyker upp på displayen. Dubbelklicka igen och texten Str börjar blinka. Klart
Denna sida är flyttad:
Besök elcykel forumet

KÖP & SÄLJ

Använd Happyrides Köp & Sälj som är Sveriges största dedikerade cykelmarknad. Några populära avdelningar är:
Mountainbike säljes
Racercykel & Landsvägscykel säljes
Elcykel säljes
Det är gratis att annonsera.