• Förslag på prisvärd elcykel som klarar vinterförhållanden

    Av:
    Ppettson
    Hej!

    Då vi snart kommer att flytta till nytt kontor som medför avgiftsbelagd parkering till bilen, så överväger jag att införskaffa en elcykel för att enklare ta mig till jobbet.
    Nu har vi en vinter framför oss med minusgrader och vill kolla om råd och tips gällande elcyklar som klarar kylan mer eller mindre bra, tillbehör som minskar temperaturens påverkan på elcykelns system etc. Givetvis kommer batteriet tas med in,men cykeln måste parkeras utomhus.
    Jag har sneglat på Rawbike 2 som ett exempel.

    Tack på förhand
  • Re: Förslag på prisvärd elcykel som klarar vinterförhållanden

    Av:
    TD5
    Hejsan,

    Jag hade skaffat mig en billig Fatbike och skruvat dit en Tongsheng TSDZ2 , blir billigare och mera cykelkänsla(och du behöver ingen trafikförsäkring heller👍)Inte speciellt svårt att montera själv om man har skruvat lite cykel innan( eller något annat som är mekaniskt)
    Det elektriska var fyra kabelskor och lite småpyssel. Har man monterat cykeldator klarar man elen också😀

    Men det är så som jag skulle göra och det är rätt eller fel, ja det får man avgöra själv😎

    Med vänlig hälsning,
    Jocke
Denna sida är flyttad:
Besök elcykel forumet

KÖP & SÄLJ

Använd Happyrides Köp & Sälj som är Sveriges största dedikerade cykelmarknad. Några populära avdelningar är:
Mountainbike säljes
Racercykel & Landsvägscykel säljes
Elcykel säljes
Det är gratis att annonsera.