• Klagomål i skogen?

    Av:
    Oppps
    Skaffat mig min första e-mtb för ett par veckor och jäklar vad kul den är att cykla på, speciellt på stigar i skogen.
    Är det någon av er som cyklar i skogen med elcykel som har fått klagomål om detta under pågående cykeltur?
    Jag är lite nyfiken på hur en sådan dialog kan ha varit?
  • Re: Klagomål i skogen?

    Av:
    Martin_Akesson
    Intressant fråga, jag följer!
  • Re: Klagomål i skogen?

    Av:
    cbergman
    De få personer jag träffar på ute på stigarna säger aldrig någonting.
    De personer jag cyklar med ibland eller träffar när vi bygger downhill har alla fått testa. Alla som varit skeptiska innan blir som små barn när man sätter cykeln i boost och låter dem gå lös.
    Eftersom downhill är det vi är mest intresserad av så ser de användbarheten av att kunna shuttla sig själv.
    Men nästan alla är tveksamma till att skaffa elmtb. Priset är en faktor och vad folk runtomkring tycker påverkar också mycket.
    Själv bor jag i skogen och bryr mig ej. Cyklar ensam 9/10 gånger.
  • Re: Klagomål i skogen?

    Av:
    Pathfinder380
    Det var nog 30 år sedan jag tjafsade med någon om att cykla i skogen. Idag är alla vana vid cyklister på stigarna så jag brukar bara heja och sakta ner när jag möter någon.
    Använd ringklocka så fattar dom man kommer ikapp att det är en cykel. Ingen skillnad på om man cyklar assisterat eller analogt.
    Träffade på ett par hästar med ryttare på MTB spåret för ett tag sedan men det löste sig smärtfritt det med.
    Redigerad 2 gång(er). Senaste ändring 2019-08-23 16:15 av Pathfinder380.

Denna sida är flyttad:
Besök elcykel forumet

KÖP & SÄLJ

Använd Happyrides Köp & Sälj som är Sveriges största dedikerade cykelmarknad. Några populära avdelningar är:
Mountainbike säljes
Racercykel & Landsvägscykel säljes
Elcykel säljes
Det är gratis att annonsera.