• Lättning av tung elcykel? :)

Av:
    Stuvarn
    Har alltid när jag köpt ny cykel klickat hem massa dyra prylar för att att lätta cykeln typ 1-2kg å tycker det gjort underverk för cykelglädjen :)
    Nu har jag i en sjukdomsperiod köpt en elmtb å vill så gärna klicka hem massa lätta prylar typ styre.stolpe i kolfiber + dyr lätt sadel samt byta däck/slangar...hoppas nån vettig person kan stoppa mig för det kan väl knappast höja cykelkänslan det minsta när cykel i orginalutförande väger 23kg....eller? :)
    IMGP0074.JPG
  • Re: Lättning av tung elcykel? :)

Av:
    Pathfinder380
    Ja det är alltid roligt att köpa lättare/bättre prylar till sin cykel. Men jag skulle nog satsa på något som ex. FOCUS Raven² 9.8 som väger in på ca 17kg med möjlighet att plocka bort motor och batteri (-3kg) när andan faller på eller elcykel förbud så kräver.
    Är själv intresserad av en La Pierre eZetzy med Fazua motor/batteri koncept.

27F475C7-3951-4361-9775-FFADA9E0EA29.jpeg
  • Re: Lättning av tung elcykel? :)

Av:
    Stuvarn
    Pathfinder380 skrev:
    Ja det är alltid roligt att köpa lättare/bättre prylar till sin cykel. Men jag skulle nog satsa på något som ex. FOCUS Raven² 9.8 som väger in på ca 17kg med möjlighet att plocka bort motor och batteri (-3kg) när andan faller på eller elcykel förbud så kräver.
    Är själv intresserad av en La Pierre eZetzy med Fazua motor/batteri koncept.

Har ju massa lätta cyklar typ mtb(9.5kg),cross(8.5kg),fatbike(12kg) å racer (7.5kg).....så jag tänkte mest om jag ens märker en viktminskning på 2kg på min Turbo Levo? :)
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-07-09 22:07 av Stuvarn.

IMGP8233.JPG
    IMGP9767.JPG

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in