• FS E-mtb lös ram

    Av:
    Bladin
    Finns det nått märke som säljer e-cykel ram löst? Så man kan bygga sin egen? Jag vill att den ska vara heldämpad, 31.6mm stolpe och boost (148/12). Typ 130 - 150mm fjädringsväg. Bosch eller shimano system.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-06-25 18:18 av Bladin.

  • Re: FS E-mtb lös ram

    Av:
    Plush
    Tvek på den du...
    Sen.. Hur tänkte du göra för att köpa Drivenheten? Dvs motorn...
  • Re: FS E-mtb lös ram

    Av:
    Bladin
    Plush skrev:
    Tvek på den du...
    Sen.. Hur tänkte du göra för att köpa Drivenheten? Dvs motorn...

    Tanken var ju att kunna köpa lös ram med drivenhet, vevar osv. eventuellt med bakdämpare. Jag har en vanlig enduro mtb som jag isåfall skulle plocka gaffel, bromsar, hjul etc. från.
    Skulle det vara möjligt eller är det nått jag inte tänkt på?
  • Re: FS E-mtb lös ram

    Av:
    Plush
    Har aldrig sett nåt märke som säljer en lös ram med Drivenheten, det skulle ju bli helt omöjligt att hålla garantier på Drivenheten t ex..

    En elassisterad cykel faller under ett annat reglemente än vanliga cyklar och det tror jag är anledningen till att det inte säljs.
    Bättre att köpa en komplett cykel istället.

    T ex... Du har en Enduro... Säkert krallig osv.. Men den gaffeln du har.. Oavsett det är en Fox 36 eller en Pike eller så.. Så är den inte godkänd att använda på en elassisterad cykel då chassit i gafflarna inte är tillräckligt biffigt för att klara godkännandet som krävs. Fox har en e-bike godkänd Fox 36 gaffel som väger lite mer (grövre chassi) och har en tuning som gränsar mellan Enduro och DH för att klara den ökade belastningen av en elassisterad cykel.
    Du kanske tycker att en Endurogaffel ska hålla men... Häng på vikter på din cykel så den väger 25-27 kg och vikter på dig själv så du kommer upp i ca 100 kg och kör ett stenhårt race utför så blir du snart varse om vad jag menar...
    Jag kan få en vanlig Fox 36 att flexa nästan 100mm nere vid hjulaxeln vid tuffa inbromsningar på min E-mtb och det är obehagligt att se...
  • Re: FS E-mtb lös ram

    Av:
    Pathfinder380
    Kan detta vara något för TS?
    E2D8EBDC-ECDD-45F8-9068-0C6484045651.jpeg
Denna sida är flyttad:
Besök elcykel forumet

KÖP & SÄLJ

Använd Happyrides Köp & Sälj som är Sveriges största dedikerade cykelmarknad. Några populära avdelningar är:
Mountainbike säljes
Racercykel & Landsvägscykel säljes
Elcykel säljes
Det är gratis att annonsera.