• Bateriindikatorn visar alltid fullt närt jag slutar att trampa

    Av:
    bo.araback@gmail.com
    Hej!
    Jag har byggt en elcykel med Bafang mittmotor. Den fungerar utmärkt, men jag gillar inte batteriindikatorn.
    I början när jag cyklar påverkas den inte alls, men efter ett tag sjunker den särskilt vid belastning.
    Batteriet är på 36 V (10 celler om 3.6 V). Fulladdat har det en spänning på 42 V och helt urladdat 27,5 V.
    Genom att mäta spänningen direkt på batteriet i viloläge kan jag direkt se laddingsnivån.
    Efter en kvällsrunda ikväll var spänningen 38. 5 volt mätt med voltmeter, men displayen visade fullt.
    Jag har nu köpt en voltmeter som kan kopplas in i ladduttaget på batteriet och då hoppas jag att jag ska får en korrekt laddningsnivå.
    Jag tar gärna emot synpunkter i detta ämne.
    //Bosse
  • Re: Bateriindikatorn visar alltid fullt närt jag slutar att trampa

    Av:
    bo.araback@gmail.com
    Finns det någon som har en förklaring?
  • Re: Bateriindikatorn visar alltid fullt närt jag slutar att trampa

    Av:
    Plush
    Du har köpt delar som helt enkelt inte är så exakta som du vill...
    Gå tillbaks till internetbutiken och klaga/reklamera.

    Notera att det inte är olagligt att sälja sådana kit du köpt... Men att montera det på en cykel och köra på allmän väg är inte i enlighet med gällande lagstiftning.

    Därav att du kanske inte får så många svar här.

    Ang delarna du köpt...
    Det är ju inte ens säkert att du har någon garanti alls på de delarna då garanti är frivilligt att erbjuda av tillverkaren. Och särskilt knepigt kanske det blir då det är olagligt att bruka på allmän plats i Sverige..?
  • Re: Bateriindikatorn visar alltid fullt närt jag slutar att trampa

    Av:
    bo.araback@gmail.com
    Du vet tydligen inte vad du pratar om
Denna sida är flyttad:
Besök elcykel forumet

KÖP & SÄLJ

Använd Happyrides Köp & Sälj som är Sveriges största dedikerade cykelmarknad. Några populära avdelningar är:
Mountainbike säljes
Racercykel & Landsvägscykel säljes
Elcykel säljes
Det är gratis att annonsera.