• Kalkhoff Manual

    Av:
    SvenAa
    Köpte beg. elcykel häromdagen. Hittar inte min hoj bland deras ”downloads”, och hittar inte någon vettig mailadress till dem.
    Vad göra??

    /Sven
  • Re: Kalkhoff Manual

    Av:
    Plush
    Vilken modell är det?
    Årsmodell?
    Övrig info?
  • Re: Kalkhoff Manual

    Av:
    SvenAa
    Vet lite för lite. Köpt begagnad...

    Två-tre(-fyra?) år gammal, det året fanns tydligen denna nästan vita cykel (cremevit?).

    På kvittot står det ”Kalkhoff cykel, Include 8G TEST M/50

    Typ under sadeln, på plåten som ligger alldeles ovanför det extrastora batteriet, står det också ”include”. Batteriet sitter typ skräddarsytt mellan ramen, bakskärmens framkant och den där vågräta plåtbiten under sadeln

    Åttaväxlad, jag tror jag har sett texten Shimano Nexus nånstans. Och displayen talar om att detta är en impulse. Har fyra olika lägen, eco - sport - power - ultra.

    Men detta räckte inte för att hitta nån manual på Kalkhoff hemsida... :-(
  • Re: Kalkhoff Manual

    Av:
    Plush
    Kontakta Kalkhoffs kundtjänst och beskriv ditt problem. Lämna med ramnummer så tror jag dom löser problemet.
  • Re: Kalkhoff Manual

    Av:
    SvenAa
    Jag har skrivit till nån ”info@...” Det var liksom inte så lätt att hitta en mailadress på hemsidan. Lite dålig stil på tjugohundratalet, tycker jag. Men annars verkar cykeln trevlig. Bara jag lär mig hur den funkar...
  • Re: Kalkhoff Manual

    Av:
    SvenAa
    Så gick det...:

    Jodå. Såsmåningom hade mitt mail letat sig fram till rätt mottagare. Och det kom en bra länk till rätt, tror jag, download. Slutet gott allting gott! Men jag tycker fortfarande att det var svårt att hitta mailadressen. Här är en, om nån skulle behöva...:

    mailto:service.endkunden@derby-cycle.com

    Så nu återstår mest att skriva ut manualen. Och orka läsa den... ;-)
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-05-23 11:12 av SvenAa.

  • Re: Kalkhoff Manual

    Av:
    Anders_Stoor
    Jag är nyfiken på hur din Impulse håller. Min förra cykel hade Impulse Evo RS och jag fick byta 4 motorer på 600 mil.
Denna sida är flyttad:
Besök elcykel forumet

KÖP & SÄLJ

Använd Happyrides Köp & Sälj som är Sveriges största dedikerade cykelmarknad. Några populära avdelningar är:
Mountainbike säljes
Racercykel & Landsvägscykel säljes
Elcykel säljes
Det är gratis att annonsera.