• Bafang vs Bosch, Yamaha, Shimano Steps m.fl...

    Av:
    El-Nisse
    Hur står sig Kinesiska Bafang mot konkurrenterna.
    Tänker mest på kvalitet, om det uppstår problem med tiden? En användare av Shimano Steps hade problem med att kedjan hoppade av på framdrevet. Tänkte eventuellt köpa Testvinnarcyklen från 2019 som är utrustad med motor från Bafang. Är ju en riktig djungel med märken inom Elcyklar. Vill inte betala över 20.000 kr för en ny . Kanske är Clas Ohlson ett alternativ? Fick ju bra kritik i Allt om elcyklar.
  • Re: Bafang vs Bosch, Yamaha, Shimano Steps m.fl...

    Av:
    CykelJohan123
    Jag har egoing vilket är Crescents omärkning av Bafang. Elmotorn fungerar fint efter 500+ mil men det som gått sönder är displayen, så den fick bytas på garanti.
  • Re: Bafang vs Bosch, Yamaha, Shimano Steps m.fl...

    Av:
    brikmange
    Jag har mittmotorn Bafang max-drive. Tror jag har samma cykel, evobike sport, som TS funderar på. Frågan kanske inte är aktuell för TS längre, det var ett tag sedan tråden startades. Men jag kan bara säga att jag är supernöjd med cykeln och motorn. Har cyklat runt 700mil nu på ett år, motorn är tyst och går hur bra som helst.

    Man får ju bara mekaniska skivbromsar samt bara 8 växlar, men ser det inte som något större problem.

    Hur som, motorn kan jag starkt förorda (är ju även samma(?) motor som sitter på de flesta Crescent E-going med mittmotor).
Denna sida är flyttad:
Besök elcykel forumet

KÖP & SÄLJ

Använd Happyrides Köp & Sälj som är Sveriges största dedikerade cykelmarknad. Några populära avdelningar är:
Mountainbike säljes
Racercykel & Landsvägscykel säljes
Elcykel säljes
Det är gratis att annonsera.