Denna sida är flyttad:
Besök elcykel forumet
-
Köpa demo cykel med 250 mil?
Hej,
Undrade om ni skulle köpa en demo cykel med 250 mil för aprox 50% rabbat rabbat?
Hur känsligt är ett emtb motorn, måste den servas och hur ofta?
Tack för hjälpen!
-
Re: Köpa demo cykel med 250 mil?
Batteriet är nog det som tagit mest skada, kan tänka mig att kedja, krans osv börjar vara i behov av att byta. Motorn däremot borde inte vara något problem. Den är ju säkert inte demad i snöglopp heller så kedjan är möjligen rätt ok.
-
OK, jag förstår. Jag kommer att googla och kolla på eventuellt byta batteri och andra saker. Tack för hjälpen :)
-
Vad är det för märke och modell?
-
Trek 2017
-
Powerfly, glömde att skriva ;)
-
Skulle jag köpa en elassisterad cykel från en butik, som är demokörd och den hade gått 250 mil.. Så hade jag krävt en ny drivlina (kedja, kassett och drev på motorn. Dessutom hade jag begärt nya bromsbelägg fram och bak och en mätning av tjockleken på skivorna. Utöver det hade jag begärt en check utskriven på batteriet för att få veta statusen på cellerna, hur många laddcykler det har och hur mycket effekt det tappat. Batteriet är väldigt dyrt i inköp om det skulle visa sig vara nåt fel på det.
Dessutom hade jag begärt en ytterbens service på både gaffel (och bakdämparen i det fall de är en FS) för att försäkra mig om att det är ok med de delarna.
Går inte handlaren med på det så skulle jag avstå affären.
-
Tack så mycket för feedback!:)
KÖP & SÄLJ
Använd Happyrides Köp & Sälj som är Sveriges största dedikerade cykelmarknad. Några populära avdelningar är:
Mountainbike säljes
Racercykel & Landsvägscykel säljes
Elcykel säljes
Det är gratis att annonsera.
Mountainbike säljes
Racercykel & Landsvägscykel säljes
Elcykel säljes
Det är gratis att annonsera.