• Elassisterad damcykel

    Av:
    isrok
    Hej! Har letat för fullt efter en elassisterad damcykel till tjejen men i min jakt har jag säkert missat bra kandidater (mycket av det jag kollat på är slut i lager för tillfället).

    Letar efter följande:
    -Lågt insteg
    -Skivbroms fram och bak
    -Plats för breda däck (45mm+)
    -Mittmonterad motor

    Bonus:
    -Navväxlar

    Något som passar perfekt (men inte hittat någonstans att testa) är Scott E-Sub Tour med remdrift men även kikat på ex. Cube Town Sport Hybrid och Cube Touring Hybrid-modellerna.
    Skriv gärna om ni har något som ni tror skulle passa, även om de bara säljs via internet :)

    MVH
    Johan
    scott.png
  • Re: Elassisterad damcykel

    Av:
    Tompot
    Kul att du tittar på remdrift.
    Det är verkligen gudarnas gåva till cykelpendlare. Har rem och ser ideligen folk på internet beklaga sig över att de valde kedja, när de förstår vilket underhåll som krävs.

    Vad har du för budget?
  • Re: Elassisterad damcykel

    Av:
    Ohlsson__
    Intressant med remdrift, har inte sett det förut på elcykel. Det funkar ju på motorcyklar, Harley bland många har några modeller med remdrift.
  • Re: Elassisterad damcykel

    Av:
    Tompot
    Det finns en del elcyklar med remdrift men vanligt är det inte.
    Själva komponenterna till remdrift (rem, drev bak och fram) är inte så mycket dyrare än vanliga grejer för kedja. Däremot så är det sällan man ser rem på billigare cyklar i överlag, så tyvärr har folk lite fått för sig att remdrift är apdyrt.
    Eftersom remmen inte går att dela måste ramen också vara konstruerad med avseende på det. På vissa går ramen att dela där bak eller så sitter kedjestaget ovanför remmen helt och hållet.
  • Re: Elassisterad damcykel

    Av:
    Ohlsson__
    Ja, just ja. Det som gör att det blir dyrare är kanske en mer avancerad och komplex konstruktion på ramen som du säger Tompot.
  • Re: Elassisterad damcykel

    Av:
    SvenAa
    Jag hade delvis samma önskemål på min elcykel (inte remdrift). Och köpte en beg. Kalkhoff...
Denna sida är flyttad:
Besök elcykel forumet

KÖP & SÄLJ

Använd Happyrides Köp & Sälj som är Sveriges största dedikerade cykelmarknad. Några populära avdelningar är:
Mountainbike säljes
Racercykel & Landsvägscykel säljes
Elcykel säljes
Det är gratis att annonsera.