• Någon som kan tycka till om sin Haibike SDURO?

    Av:
    fdaniel
    Är sugen på en ny pendelcykel de dagar jag inte vill cykla. Har snurrat in mig lite på Haibike SDURO Trekking 6.0/8.0. Någon som har en sådan och kan ge lite pros/cons?
  • Re: Någon som kan tycka till om sin Haibike SDURO?

    Av:
    Meistro
    Haibike gör riktigt bra grejjer. Men här är en user review typ.

    https://electricbikereview.com
  • Re: Någon som kan tycka till om sin Haibike SDURO?

    Av:
    Riolux
    Hello!
    Jag har en Sduro HardNine 2.5 street, som är lite mer åt mountainbikehållet.
    Samma motor som i Trekking 6.0, Yamaha PW med 70 Nm.
    Jag är helnöjd. Bra finish på allting och allt känns rejält.
    6.0 har 500 Wh batteri (jag har 400, men cyklar drygt 3 mil om dagen med 35-40% kvar när jag kommer hem).
    8.0 har PW-SE motor som ska ha blåtand vilket kanske kan vara kul till något.
    Men som sagt, jag är jättenöjd hittills.
  • Re: Någon som kan tycka till om sin Haibike SDURO?

    Av:
    fdaniel
    Grymt! Tack för svaren. Jag tryckte på köpknappen igår för en Trekking 8.0. Efter att ha tittat runt, läst på, jämfört så slutade det tillslut med den. Ska bli kul att testa. :)
  • Re: Någon som kan tycka till om sin Haibike SDURO?

    Av:
    MaHa
    fdaniel skrev:
    Grymt! Tack för svaren. Jag tryckte på köpknappen igår för en Trekking 8.0. Efter att ha tittat runt, läst på, jämfört så slutade det tillslut med den. Ska bli kul att testa. :)

    Jag funderar på en haibike hardnine till pendling (daglig pendling t/r ~20km samt även vara lite av en lekcykel).
    Är det någon här som kan förklara skillnaden mellan 6.0, 7.0 och 8.0?
    Ser bara skilland i specar på vridmoment (75 vs 80) och ram (Sram vs Deore), och det säger mig inte så mycket tyvärr.

    Tycker 8.0 ser "frän" ut, men är rätt kraftigt utanför mitt expertisområde och vill inte enbart gå på "frän" som köpargument.

    (ps. är 182,5 cm samt 85cm i grenmått.. guiden föreslår 48cm storleken.
    Samma som jag tänkt ta på en icke e-hardtail så jag gissar att det passar rätt bra även i detta fall)
    Redigerad 2 gång(er). Senaste ändring 2018-08-28 21:07 av MaHa.

Denna sida är flyttad:
Besök elcykel forumet

KÖP & SÄLJ

Använd Happyrides Köp & Sälj som är Sveriges största dedikerade cykelmarknad. Några populära avdelningar är:
Mountainbike säljes
Racercykel & Landsvägscykel säljes
Elcykel säljes
Det är gratis att annonsera.