Denna sida är flyttad:
Besök elcykel forumet
-
E-mtb under 40 000:-
Är ute efter en E-mtb fullsuspention gärna plus däck under 40 000:-.
Har kikat runt på Youtube och googlat, men som vanligt blir man bara mer förvirrad.
Behöver lite tips i jungeln.
-
Re: E-mtb under 40 000:-
Kan bli svårt att hitta nåt bra för under 40000:- ...
Enklaste E-spark ligger nånstans runt 45000.
-
Kan du ligga ute med 10000kr så sikta in dig på en hoj för 50000kr.
Ex. Specialized turbo levo comp. 56000kr prutmån 6000kr elcykelbidrag 10000kr = 40000kr
En bra stighoj, ska du cykla mycket utför så kolla på en Spec Kenevo men då stiger priset några tusenlappar.
-
Jag hade köpt den nya Haibike FLYON. Du hittar många bra tips i denna tidning föv:
https://ebike-mtb.com
-
Kikade lite här https://www.pro-e-bike.se
Bulls har några intressanta modeller med Brose motorn. Halv läst lite negativt om shimano motorn.
-
Det händer nog något med alla märken av motorer/batterier.
Jag skulle prioritera att ha nära till en bra handlare/serviceställe när jag väljer märke/modell.
-
Kolla Haibike de är ganska prisvärda.
-
Haibike e bäst. Fins mycket mellan 30-40tkr
-
Hej jag köpte Merida eOne-Sixty 800 27.5+ på hellorider.se, 45000:-
Som gamal avdankad MTBare så har jag mera kul i skogen nu.
//Atte
-
Köpte en Haibike xduro 7.0, och jag håller med. Det är kul på riktigt.
-
Haibike allmtn 5.0 eller senare 6,7. Sjukt bra grejjer.
-
Som någon skriver ovan, Specialized turbo levo comp.
Sjukt bra cykel, köpte en nu i somras och har haft mycket kul med den.
Batteriet infällt i ramen, cykeln ser mer normal ut. Dropper post till sadeln, riktigt nice to have.
Brose motorn, tyst some en mus! Men ändå kraftfull.
Var inne på Haibike innan jag köpte min och testade några modeller med yamaha och Borsch motorn men jag störde mig på motorljudet.
Testade en scott med Shimano motor häromdagen också, den lät också en del..
Jag är nu himla glad att jag fick upp ögonen för specialized.. det är en riktigt fet cykel.
Kör hårt!
Redigerat av moderator: Se inlägg nedan.Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-08-30 12:52 av Plush.
-
Att diskutera trimning är inget vi ställer oss bakom här då det dels är olagligt men även skapar onödiga diskussioner om dess vara eller ej. Samt att beivra en brottslig handling räknas som stämpling.
-
ok andmeningen var inte trimningen i sig och jag tror inte det var något olagligt med mitt inlägg.. Nåväl. Jag formulerar om det, 25km spärren på Levon kan upplevas något irreterande på/av/på/av när man ligger och pendlar runt där.
-
kan tipsa om merida eone sixty 800, den kostar dock drygt 40 k .. men blir ju bara drygt 30 k efter premien. har inga personliga erfarenheter av den modellen men har en kompis som är riktigt nöjd! har dock inte hunnit provcykla den än. kan även tipsa om denna sida som tar upp några alternativ https://xn--bstaelcykeln-gcb.nu
KÖP & SÄLJ
Använd Happyrides Köp & Sälj som är Sveriges största dedikerade cykelmarknad. Några populära avdelningar är:
Mountainbike säljes
Racercykel & Landsvägscykel säljes
Elcykel säljes
Det är gratis att annonsera.
Mountainbike säljes
Racercykel & Landsvägscykel säljes
Elcykel säljes
Det är gratis att annonsera.