• Vad kan man modifiera på en Haibike Sduro Fullnine som är en 29" stigcykel?

    Av:
    Stefan-SS
    Hej!

    Jag har cyklat elhoj sedan min hjärtoperation 2016. Pendlar till jobbet och tar långa turer på helgerna och ligger i snitt per år på 450 mil ungefär. I början skaffade jag en Haibike hardtail men efter ett år, och efter att ha fått provat ett XDuro downhill hoj med el, beslutade jag att skaffa en stigcykel 2018. Jag valde en 29" FullNine för att ha liknande känsla som på min 29" hardtail. Dämpningen fram och bak är 100 mm.
    Saken är den att jag börjat cykla mer och mer avancerade stigar och jag önskar ibland att jag hade mer dämpning. Min Yari framdämpare har dubbla skalor, en som är 100 mm och en som försvinner ner i gaffeln. Jag har läst mig till att den slutar på 120 mm. Gaffeln går alltså att förlänga till 120 mm. Det får mig att fundera.

    Har någon här provat att sätta längre dämpare än 100 mm på en 29" Haibike Fullnine? Vad kan man sätta som mest framtill och baktill.
    växlarna är XT och de fungerar utmärkt och väldigt distinkt. Framtill har jag två framkransar, en större och en mindre. Finns det någon vinst i att ändra på detta? Eftersom detta är en elcykel är vikten på hojen inte kritisk. Motorn är Yamaha PW-X med 80 NM. Visserligen är den på 21.5 kg med batteri och allt men det är långtifrån den tyngsta hojen man kan hitta och den upplevs smidig när man cyklar.

    Har vi några andra FullNine cyklister här? Och vad om något har det ändrat på sin hoj?
Denna sida är flyttad:
Besök elcykel forumet

KÖP & SÄLJ

Använd Happyrides Köp & Sälj som är Sveriges största dedikerade cykelmarknad. Några populära avdelningar är:
Mountainbike säljes
Racercykel & Landsvägscykel säljes
Elcykel säljes
Det är gratis att annonsera.