• Förmånscykel via arbetsgivaren

    Av:
    NiclasSve
    Hej
    Tacksam för tankar och idéer om Ducati E-MTB SCR400 HT 27,5+
    Tyvärr la jag in denna fråga i systerforumet på happyride.se vilket jag inte borde ha gjort med tanke på resultatet.
    Nu har jag lagt in frågan här istället. Det är min arbetsgivare som erbjuder anställda att ”hyra” cyklar under 36 månader för att sen få möjligheten att köpa ut den. Aktuell månadskostnad för den här beskrivna cykel är 839:- brutto innan skatt.
    Eftersom jag inte kan hittade cykeln till försäljning på någon svensk site så vet jag inte priset om jag skulle köpa sen kontant.
    Jag är sugen på en mer avancerad E-MTB och frågar därför nu om era åsikter om den här beskrivna.
    Alternativet att köpa en cykel kontant finns tyvärr inte.
    Jag hoppas på bättre hjälp och trevligare svar på detta forum. Bifogade bilder/filer: Ducati E-MTB.pdf (504.2 KB)  
  • Re: Förmånscykel via arbetsgivaren

    Av:
    CykelJohan123
    Ingen aning vad en avancerad eMTB betyder, men 839*36 är 30 tkr, har du 50% skatt så hamnar du på 15tk. Det är väl ett bra pris för den cykeln. Komponenterna verkar vara lite bättre än standard, Shimano SLX, Rock Shox framdämpare och aluminum ram. Du kanske hade fått lägga 15tk för denna cykel utan elmotor.
Denna sida är flyttad:
Besök elcykel forumet

KÖP & SÄLJ

Använd Happyrides Köp & Sälj som är Sveriges största dedikerade cykelmarknad. Några populära avdelningar är:
Mountainbike säljes
Racercykel & Landsvägscykel säljes
Elcykel säljes
Det är gratis att annonsera.