• Inställningar i Golden Motors App??

    Av:
    Blåå
    idag 01:34 Hej!

    Vet någon om det finns nån manual eller liknande tillgänglig,
    till Golden Motors APP (Speedometer v1,6)???
    Eller vart man kan få förklarat för sig, hur de olika parametrarna fungerar.

    Jag har nämligen köpt en begagnad "Smart Pie 5" med Bluetooth, för att kunna justera motorns egenskaper via en App i min smartphone.
    Men jag förstår mig inte på parametrarna i appen, och det hjälper ju inte att jag är helt värdelös på engelska o får använda Google översätt till allt.

    Det jag funderar mest på är:
    "PAS Retis (0,1 times)" att det har med tramp sensorn o göra förstår jag, men inte riktigt hur, o vad då "0,1 times"??
    -Om jag ökar PAS-värdet där, hinner jag knappt med att trampa o växla upp i accelerationen. (Jag har sänkt accelerationen till 50%, för att det ska funka någorlunda. sänker jag den mer så blir den väldigt långsam när man startar i uppförs lut.)
    -Om jag däremot sänker Pass-värdet så blir den betydligt behagligare, men om jag då råkar trampa lite för långsamt, o inte hinner växla ner, så börjar skrället att motorbromsa.. :( och jag skaffade inte motorn för att det skulle gå tyngre i uppförsbackar :/

    och "PAS enable" märker ja ingen skillnad när den är på "1" och av "0".

    Någon som använder appen, eller kan tipsa vart jag hittar info.
    Jag har sökt, men inte hittat nått.
    Jag har skrivit till Golden Motors, men inte fått svar.

    Länkar:
    www.goldenmotor.com
    www.goldenmotor.bike/downloads/

    Screenshot_01-1.jpg

    Screenshot_02-1.jpg

    Screenshot_03.jpg
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-01-10 21:21 av Blåå.

  • Re: Inställningar i Golden Motors App??

    Av:
    Plush
    Hmm...

    Du inser att du bryter mot svensk lagstiftning när du cyklar omkring på ett system som inte är (av fabrikanten) spärrat till att sluta ge assistans vid 25 km/h... Vilket ditt uppenbarligen inte är...
    Samt att tumgas inte är tillåtet (annat än där fabrikanten orginalmonterat det) för att en sån gång slutar det att klassas som en cykel då man inte behöver trampa (trampa Är ett krav) utan övergår till moped/mc.

    Läs reglerna här på forumet och speciellt denna del:
    "HappyEride är ett forum med högt i tak, men det betyder inte att vi tillåter vad som helst. Bortsett från rena olagligheter är förbjudna så har vi dock ytterst få regler."

    /Pelle
  • Re: Inställningar i Golden Motors App??

    Av:
    Blåå
    Plush skrev:
    Läs reglerna här på forumet och speciellt denna del:
    Sorry.. :/
    Tack för att du sa till. (Har redigerat lite) Bättre så?
    När jag driver min motor på 24V, är den på 200W, och spärrad till 25km/t,
  • Re: Inställningar i Golden Motors App??

    Av:
    Blåå
    Plush skrev:
    du bryter mot svensk lagstiftning när du cyklar omkring på ett system som inte är (av fabrikanten) spärrat till att sluta ge assistans vid 25 km/h
    Måste det vara spärrat "av fabrikanten"?
    Jag kan ju spärra både Effekt och Toppfart skälv, via parametrarna i motorns programvara.
    Är inte det godkänt?
    Jag hittar inte just den formuleringen i Trafikverkets föreskrifter.

    För vanlig cykel gäller väl TSFS 2010:144
    Men jag hittar inte gällande Föreskrift för varken elcyklar,
    eller den (från 2016-01-01) "nya" Typ Moped klass II (med trampor, och upp till 1000W & 25km/h).
    Vart hittar jag dem?
Denna sida är flyttad:
Besök elcykel forumet

KÖP & SÄLJ

Använd Happyrides Köp & Sälj som är Sveriges största dedikerade cykelmarknad. Några populära avdelningar är:
Mountainbike säljes
Racercykel & Landsvägscykel säljes
Elcykel säljes
Det är gratis att annonsera.