• Kvarlämnad avbitet vajerhölje i ny elcykel! Vad göra?

    Av:
    Kwitten
    vajerhölje.jpg

    Hallå elcykelkamrater!

    Jag har nyligen köpt en elcykel från en utländsk internetbutik. Jag är överlag rätt nöjd med mitt köp, men det är en liten detalj som grämer mig.

    Butikspersonalen (?) har nämligen lämnat kvar ett felaktigt draget internt vajerhölje i min cykel som petar ut ur ramen på höger sida.
    På vänster sida av ramen går två höljen in från bakbroms och växeln. På höger sida av ramen ska bara sladden från färddatorn anslutas.

    Hur ska jag gå tillväga för att få bort höljet? Det går att dra det utåt ungefär 2 centimeter men sen tar det stopp. Någon som varit med om något liknande eller vet vad som bör göras?
  • Re: Kvarlämnad avbitet vajerhölje i ny elcykel! Vad göra?

    Av:
    Plush
    Reklamera till butiken du köpt den hos. Hör vad deras motbud blir...
    Förmodligen får du lämna in hos någon lokal välrenommerad handlare och betala vad dom begär för att lösa problemet och sen får du ersättning av den butik du köpt hos efter att du skickar in kvitton.
  • Re: Kvarlämnad avbitet vajerhölje i ny elcykel! Vad göra?

    Av:
    Kwitten
    Jag följde ditt råd och kontaktade butiken. Det slutade med att jag blev ekonomiskt kompenserad istället. När det tids nog blir dags att byta ut drevet ska jag passa på att öppna upp motorhuven och försöka avlägsna vajerhöljet själv.
  • Re: Kvarlämnad avbitet vajerhölje i ny elcykel! Vad göra?

    Av:
    Plush
    Ja det är ju en lösning. Lite udda men..
    Det blir säkert bra.
Denna sida är flyttad:
Besök elcykel forumet

KÖP & SÄLJ

Använd Happyrides Köp & Sälj som är Sveriges största dedikerade cykelmarknad. Några populära avdelningar är:
Mountainbike säljes
Racercykel & Landsvägscykel säljes
Elcykel säljes
Det är gratis att annonsera.