• Visa din Ecoride

    Av:
    Kristoffer R
    Min Epix, åm 17.

    C0B707DC-0310-483D-B43C-F8D5754870EC.jpeg

    Inköpt med ”miljö-rabatten”. Hämtade cykeln hos lokala cykelhandlaren en em efter jobbet, använde e-tjänsten för att skicka ansökan och fick svar från Naturvårdsverket samma dag. Pengarna kom en vecka senare. Wow!

    Första dan med jobbpendling blev till misär, fälgbandet bak var inte monterat så slangen gnagdes av och jag fick två punkor på två mil. Sedan det fixades har den rullat på bra.

    Detta är min tredje elcykel. De två tidigare hade Bosch mittmotor. Epixen är en förhållandevis gammal design som är stum i ramen och ganska stötig. Elsystemet med navmotor bak funkar bra, backtagningsförmågan och cykelkänslan matchar inte Bosch men uppför kommer den. En lustig egenhet är att när man rullat utför en backe i 30-35 måste farten ned mot 20 innan assistansen konmer in. Det tar lång tid helt enkelt. Efter ca 25 mil började cykeln rulla märkbart lättare så jag gissar att inkörningen är klar.

    Den är uthärdlig att cykla utan el, men vikten är motig om det skall klättras.

    Cykeln är Onesize - en ramstorlek - och på bilden är sadeln maxad i höjd, jag är lång men ramen är rätt stor. Föredrar dock en sportig ställning sä det funkar för mig.

    In alles känns det som en solid cykel med funktionell utrustning.
Denna sida är flyttad:
Besök elcykel forumet

KÖP & SÄLJ

Använd Happyrides Köp & Sälj som är Sveriges största dedikerade cykelmarknad. Några populära avdelningar är:
Mountainbike säljes
Racercykel & Landsvägscykel säljes
Elcykel säljes
Det är gratis att annonsera.